KIM SĄ MILLENIALSI?

Mówi się o nich różnie. Jedni twierdzą, że to pokolenie przełomu, któremu dane było dorastać i rozwijać się w wolnej Polsce, bez skażenia poprzednim systemem. Inni, że to niezwykle roszczeniowa i zarozumiała banda egoistów, którzy myślą tylko o sobie. Kolejni, że to grupa, która da się pokroić za dostęp do telefonu i Internetu, bez którego nie wyobraża już sobie życia. Według ogólnej definicji to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem, które aktualnie stanowią główną oś napędową współczesnej gospodarki.  

Z jednej strony to ludzie, którzy doskonale znają swoją wartość, bardzo często przeceniają własne możliwości i wymagają od innych zbyt dużo – równie wysoko stawiając poprzeczkę samym sobie. Z drugiej to ludzie odważni, mający własne zdanie i nie bojący się mówić o nim głośno, buntujący się jednocześnie przeciwko temu, co nie jest zgodne z ich wartościami i ideałami. Okazuje się, że millenialsi, choć pełni wiary w siebie, są przepełnieni jednak obawami przed wejściem na rynek pracy – w dzisiejszych czasach wyjątkowo płynny i niestabilny, który wymusza na nich elastyczność i gotowość dostosowywania się do szybko zmieniających się warunków. To właśnie z tego powodu nie przywiązują się zbytnio do aktualnych miejsc pracy, inwestując raczej w rozwój samych siebie – nie tylko poprzez studia, ale także szkolenia, warsztaty i własne, oddolne inicjatywy. Mimo tego, że są ostrożni i nieufni, są równocześnie bardzo otwarci na nowe wyzwania i jeżeli tylko dać im wystarczająco dużo przestrzeni, z chęcią angażują się w tworzenie nowej rzeczywistości, w której przychodzi im funkcjonować. Przewiduje się, że do 2020 roku Millenialsi będą stanowić ok. 50% rynku pracy, co niewątpliwie wpłynie na podejmowanie decyzji biznesowych oraz inicjatyw związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim w firmach. Wyzwaniem, zwłaszcza dla firm z branży technologicznej, coraz częściej staje się nie tylko przyciągnięcie najlepszych pracowników, ale także, gdy już się to uda, zatrzymanie ich w zespole na dłużej.

 

JAK NASZE WYJAZDY MOGĄ POMÓC CI W TWORZENIU INNOWACYJNEJ FIRMY?

WIĘKSZA MOTYWACJA I EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU

Oderwanie się od tego, czym żyje się na co dzień, pomaga złapać dystans – do siebie, innych i świata. Przewietrzyć głowę, odpocząć, naładować baterie. Wrócić do swoich obowiązków z nową energią i zapałem. Nasze wyjazdy organizujemy w miejscach blisko natury. Tam, gdzie zieleń drzew koi zmęczone oczy, a świeże powietrze długo wibruje w płucach. Chcemy, by były wspominane jeszcze długo przy kuchennych rozmowach, czy towarzyskich wyjściach na piwo, dlatego dokładamy wszelkich starań, by towarzyszące im emocje były jak najdłużej żywe.

PROMOCJA FIRMY I PRESTIŻ W TRAKCIE REKRUTACJI

Branża technologiczna rozwija się bardzo szybko. To właśnie tutaj powstaje najwięcej nowych atrakcyjnych miejsc pracy, które kuszą możliwościami. Młodzi ludzie poszukują firm, które nie tylko pozwolą im nieźle zarobić, ale zaoferują też wartość dodaną – możliwość osobistego i zawodowego rozwoju, wspólnotę wartości i idee, za którymi będą mogli podążać. Wyjazdy firmowe, które są czymś więcej niż typowo imprezowym spędem, są argumentem, który z powodzeniem posłużyć może do budowania przewagi konkurencyjnej wśród firm o podobnym profilu działalności.

PRZYWIĄZANIE DO FIRMY I LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW

Najważniejszą wartością każdej firmy są ludzie. Inwestycja w rozwój pracowników, jest inwestycją w rozwój przedsiębiorstwa, bez względu na to, czym się zajmuje. Pracownicy, którzy otrzymują od firmy zainteresowanie, sami bardziej interesują się tym, co się w niej dzieje – i chcą dać również coś od siebie. Tworzenie przyjaznego miejsca pracy sprawia, że związani z nim ludzie o wiele chętniej angażują się w życie firmy i chcą mieć wpływ na jej rozwój. To bardzo ważne zwłaszcza w przypadku millenialsów, którzy w rozwoju zawodowym szukają dodatkowych wartości.

AKTUALNE TRENDY WAŻNE DLA MILLENIALSÓW

Trendy

SLOW LIFE

Slow life to życie w zgodzie ze sobą. Przystanięcie na chwilę w pędzie codzienności i skupienie się na tym, co ważne – cokolwiek dla kogokolwiek to znaczy. To właśnie zwykłe dni decydują o tym, jak przeżywamy swoje życie. Odpoczynek do tego, co pochłania myśli na co dzień staje się dla współczesnych pracowników wartością nadrzędną, a przerwa i wolny od pracy dzień najbardziej atrakcyjną nagrodą.

FAIR TRADE

Fair trade to jeden z prężniej rozwijających się nurtów ekonomii społecznej, której naczelną zasadą jest uznanie, iż człowiek jest ważniejszy od zysku. To partnerstwo w handlu oparte na dialogu, przejrzystości i szacunku, które dąży do zwiększenia równości. Mimo tego, że “sprawiedliwy handel” w głównej mierze dotyczy zakupu produktów, które gwarantują, że ludzie, którzy pracowali przy ich powstawaniu, byli uczciwie traktowani i wynagradzani, jego idea zatacza coraz szersze kręgi i coraz częściej dotyka również sferę usług. Dobrze taktowany pracownik = dobra firma.

Trendy
Trendy

ZERO WASTE

Zero Waste to styl życia, który zakłada maksymalne zmniejszenie “produkcji” odpadów w codziennym życiu, zakładający, że skala mikro przekłada się bezpośrednio na skalę makro. Zero Waste zakłada ograniczanie śmiecenia na wielu etapach – począwszy od zwykłych, codziennych zakupów, poprzez zdroworozsądkowe użytkowanie aż po zagospodarowywanie resztek, zwłaszcza tych, które można ponownie przetworzyć. Świadomość ekologiczna powoli rośnie, a firmy, które są “eko”, postrzegane są jako bardziej innowacyjne i warte uwagi.

ZMĘCZENIE KONSUMPCJONIZMEM

Żyjemy w czasach, w których jesteśmy w stanie dużo zarabiać, ale nie mamy czasu na to, by pieniądze wydawać, w związku z tym to właśnie czas staje się o wiele cenniejszy. Po kapitalistycznym boomie, który nastąpił w latach 90-tych i nadal prężnie się rozwija, jako społeczeństwo dochodzimy jednak do punktu zwrotnego: nasyciliśmy się i więcej kupić nie jesteśmy w stanie. Stąd najprawdopodobniej wzięła się moda na minimalizm, a wraz z nim docenienie tego, co produkowane ręcznie, z dala od masowej skali.

Trendy
Trendy

ZMĘCZENIE TECHNOLOGIĄ

Komputery, laptopy, tablety, smartfony, smartwatche… Jesteśmy zanurzeni w technologii i nieustannej dostępności sieci po uszy. Zasypiamy korzystając z mediów społecznościowych i budzimy się, by po chwili zacząć sprawdzać maila i zacząć kolejny dzień na pograniczu dwóch światów – realnego i wirtualnego. Bycie offline, umiejętność odcięcia się od napływających zewsząd powiadomień i szumu informacyjnego, staje się nowym bogactwem a anonimowość luksusem, na które mało kto może sobie dzisiaj pozwolić.